logo-100px
 
header-website2-2025 2

Interne Klachtenregeling


Interne Klachtenregeling 

Laatst bijgewerkt: november 2025

Deze interne klachtenregeling beschrijft hoe klachten binnen de organisatie worden behandeld. Het doel is een transparante, zorgvuldige en AVG-conforme afhandeling van klachten, zodat vertrouwen en kwaliteit worden gewaarborgd.

1. Doel en Reikwijdte

Deze regeling geldt voor alle medewerkers, vrijwilligers en betrokkenen van de organisatie. Zij biedt een duidelijke procedure voor het indienen, registreren en behandelen van klachten.

2. Definities

Klacht: Iedere uiting van ongenoegen over handelen of nalaten van de organisatie of haar vertegenwoordigers.

Klager: Degene die een klacht indient.

3. Indiening van een klacht

Een klacht kan schriftelijk, per e-mail of via een digitaal klachtenformulier worden ingediend. Vermeld altijd naam, contactgegevens en een duidelijke omschrijving van de klacht.

E-mail: taairaterces.[antispam].@endometriose.nl

Postadres: Endometriose Stichting
t.a.v. Secretariaat
Baandert 27
6136 EM Sittard

4. Registratie en Verwerking

Elke klacht wordt geregistreerd in een beveiligd systeem. De volgende gegevens worden vastgelegd: datum, wijze van indiening, NAW-gegevens, omschrijving van de klacht, toegewezen behandelaar, status en afhandelingsdatum.

5. Termijnen

Binnen 5 werkdagen ontvangt de klager een ontvangstbevestiging. De klacht wordt binnen 20 werkdagen afgehandeld. Indien dit niet haalbaar is, wordt de klager geïnformeerd over de reden en de nieuwe termijn.

6. Beroep

Indien de klager niet tevreden is met de afhandeling, kan binnen 10 werkdagen beroep worden aangetekend bij het bestuur. Dit kan schriftelijk of per e-mail naar ruutseb.[antispam].@endometriose.nl.

7. Privacy en AVG

Persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt voor het behandelen van de klacht, conform de AVG. Gegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk en worden beveiligd opgeslagen. Klager heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn gegevens.

Grondslag verwerking: gerechtvaardigd belang en wettelijke verplichting. Zie ook onze privacyverklaring op www.endometriose.nl.

8. Gebruik van klachten voor kwaliteitsverbetering

Klachten worden geanalyseerd om processen en dienstverlening te verbeteren. Rapportages worden geanonimiseerd opgesteld.

Inloggen

 

Aanmelden als nieuw lid

Wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten?

Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale werking van de website.
Instellingen Meer info

Locatie

 

Baandert 27
6136 EM Sittard
 

Lid van

lid-van

Agenda

 
za 9 mei